Thursday, April 1, 2010

bidadari hati 9 : semalam penuh ujian...

assalamualaikum... lesu rasanya hari nie.. berita semalam amat mengejutkan aku .. tapi di sebalik kesedihan, Allah berikan aku sedikit penenang yang amat aku harapkan... doa...

dalam kekalutan menyiapkan persiapan utk majlis istimewa aku.. aku diuji dengan berita2 yang bg aku hanya menguji kesabaran.. bak kata akak aku.. kawin itu ada rezekinya... i.allah yakinlah.. aku hanya mampu diam.. dalam hati yang agak lemah ini.. tumpuan aku hanya diam...

hari ni aku mulakan hari dengan membina sedikit ketenangan... bermula dari langkah pertama aku dari rumah ... sehingga aku duduk di meja bilik guru ini.. baru sedkit ujian yang aku lalui, kenapa aku harus jatuh..

saufi.. rujukan seterusnya aku selepas keluarga.. emosi seminggu yang jatuh hanya dia sabar menghadapi... alhamdulillah... saat jatuh yang sakit...

duduk di kerusi ni, aku mula memuhasabah diri.. mencari kesilapan dan koreksi hati.. saat jatuh ini bukanlah aku minta.. takdir ALLAH utk aku terus berjuang mencari rezeki .. dalam sujudnya.. aku masih blm diizinkan.. adakah aku alpa dengan Quran ku.. atau kurangnya sujud lantaran sakit.. atau kurangnya tawadhu' dengan dunia atau jiwa aku dipenuhi cinta dunia.. ya Allah ampunilah dosa2 ku... sesungguhnya berhenti nafas kerana aku kehilangan masa utk lebih menjadi orang yang bersyukur..

ya allah tekadkan aku dengan sujud ku.. sumber ketenangan aku.. sumber kebahagiaan aku.. jangan biarkan aku jatuh tanpa cinta Mu.. tanpa hidayahMu.. sesungguhnya aku amat memerlukan Mu.. setiap saat dari minit setiap jam... aku tiada daya tanpa Mu.. ampunilah dosaku.. tekadkanlah sujud ku.. jangan pernah kau tinggalkan aku... amin ya rabbil alamin

No comments:

Post a Comment