Monday, April 12, 2010

bidadari hati 13 : insya Allah 1Mei 2010...

sesungguhnya aku amat rindukan semua sahabat2 dan adik2 sewaktu aku dimesir .. bila dah bekerja , ukhuwah tidak putus cuma jarang disuburkan.. jelasnya bila aku dapat menghubungi suku daripada mereka terlalu banyak cerita dan kisah, ada yang membahagiakan .. ada yang diuji dengan kasihNya.. aku?? kisah yang masih jauh..

bermula 1 mei 2010 ini i.allah majlis aku akan bermula.. dan berterusan hingga syawal dan dec nanti.. sesungguhnya persediaan agak rushing.. cuma hati ini.. Allah saja yang tahu... yang pastinya doa ku dimakbulkan Allah.. detik itu belum tiba cuma.. doa dan tawakal.. kami2 sama2 milikNya..

dia? jangan bercerita tentang cinta.. nilainya pasti zerro... ALLAH kabulkan doa hanya cinta utk seorang suami..

dugaan yang lalu? aku tidak bisa melawannya.. ujian mematangkan.. malah ujian menyedarkan aku tentang masalah dan apa yang bakal berlaku akan datang.. bagaimana nak tangani dan jujurnya aku masih belajar mengenali seorang lelaki.. biar masa yang menentukannya.. aku redha..

impian lama? masih berterusan.. anehnya bila saat begini berlaku aku rasa makin tenang.. aku benar2 kuat menghadapi semua ini semula.. hati aku tidak kosong lagi.. kiranya aku sudah berteman.. keyakinan makin terbina

jelasnya... aku tidak lagi membenci kaum itu. Saufi? banyak membantu setelah kami ikat.. jelasnya redha mak abah dan keluarga sabak bernam sentiasa utuh.. masalah? i/.allah tiada yang berat spt dl.. jiwa ku makin tenang...
Allah sandaran ku.. sesungguhnya aku bukan insan yang kamil.. biarlah anak2 ku kelak mempunyai mujahid sperti dia.. dia yang dihantar utk lebih aku mencari erti redha..

dah nama jodoh.. aku benar2 redha..

buat yang teristimewa... muhamad saufi : terima kasih kerana bersabar dan hadir dalam hidup ini.. sama2 mencari redha.. i.allah biarpun tidak pernah berjumpa.. su yakin kita akan tahu Islam itu lebih indah.. terima kasih memahami diri ini.. semoga Allah membantu kita menjaga ikatan ini sehingga ke akhir hayat.. amin..

No comments:

Post a Comment