Tuesday, April 20, 2010

bidadari hati 17 : genap seratus post... muhasabah...

genap seratus post.. sebenarnya aku sendirilupa tarikh bermulanya aku menulis blog ni.. sekadar melepaskan rasa dan berkongsi jiwa dengan sesiapa yang membacanya.. dalam seketika aku lupakan menulis ini.. maklumlah di malaysia net x lah murah seperti di mesir.. bermula dengan email lama .. aku mengorak langkah menulis blog nie.. sungguhpun aku x dpt galakkan dari insan lama.. tapi aku yakin ini tulisan aku sendiri.. aku tak mahu menyimpan segala konflik dalam hati aku lagi.. sebenarnya yang lebih mendorong aku menulis ini selain insiatif sendiri.. saufi banya membantu aku.. memberi aku ruang ... adakalanya dia yang memberikan komen secara komunikasi .. aku lebih suka begitu..

kepercayaan? sukar nak bina kalau hati kita tak mahu.. setiap ada reasons sendiri utk mengatakan sebab bagi setiap perbuatan yang dibuat... at least kita dengar dan berfikir dengan nyata.. mengorak langkah yang baru utk hidup yang akan datang... susah tap realitinya kita blh menbina secara batasan yang kita perlu...

dalam keadaan yang sangat sibuk .. urusan makin banyak.. konfliks makin ketara.. sehingga jiwa makin sensitif.. alhamdulilah dengan berkat kesabaran dan keteguhan si dia.. aku makin yakin... ya Allah permudahkan urusan kami...

sesungguhnya biar dia sabar menanti saat itu.. dan berikan dia lindungan Mu.. sesungguhnya dia hambaMu.. yang lemah.. saat kau berikan dia sbg suami ku.. aku mohon kukuhkanlah hati kami dengan iman dan amal...
amin....

kerana dia sebahagian dari hidup ku...

No comments:

Post a Comment