Thursday, January 20, 2011

bidadari hati saufi : sekiranya...

yA allah ... berikanlah aku kekuatan... dan ketabahan ... aku sungguh berasa syukur kerana sehingga kini.. aku benar2 bersyukur dengan permata kehidupan yang kau berikan..tidak terucap... kerana dia ... sentiasa ingatkan aku bila aku alpa.. bila aku marah .. bila segalanya tidak selancar impian.. kehadiran dia adalah segalanya bagi ku..dia adalah imamku... aku adalah makmumnya....

hari ni aku akan balik ke melaka bercuti .. aku tahu dia akan sentiasa memenuhi kehendak ku selagi dia mampu.. sentiasa berterus terang dengan aku apa saja.. aku? adakalanya rasa keseorangan bila dia tiada.. bila berpisah berjam lama... aku pastinya akan menghargai setiap saat yang aku ada... kerana ini adalah impian yang Alllah tunaikan ... yang aku berasa aku tidak disia2 setiap airmata dan doa yang mengalir.. setiap kejadian yang berlaku ada hikmah.. aku ada dia... semalam dia dan aku menghabiskan masa bersiar2 mencari ketenangan dari hiruk pikuk... aku dan dia ... satu cinta....

teguran dan kasih yang diberikan... menyempurnakan aku... melembutkan amarah aku... memperbaiki akhlak dan sahsiah ku... dia bukan sekadar redhaNya.. dia adalah rahmat.... rahmat yang mendekatkan aku dan kekasih ku...

sekiranya kau mengambilnya semula... patahla sayap ku...
sekiranya aku pergi dahulu,,, kurniakanlah aku zuriat utk kekalkan kasih sayang kami
sekiranya kami berpisah nyawa, satukanlah kami di syurga mu
kerana aku menyintainya seperti dia mencintai aku...

allahumma ajlana minal solihin wal faizin wal muttaqin....
allahumma hablana min azwajina wa zuriatina  qurratun ayyun...
allahumma inna as aluka redhaka wal jannah....

No comments:

Post a Comment