Saturday, March 28, 2009

rasa keabdian...yang terasing

hari ni hari yang amat aku hadapi dengan hati yang terbuka..

perjalanan ke gamaah ku rasakan amat lambat .. sdgkan aku hanya mgmbil masa 10 min kesana.. aku menahan rasa sakit tangan kiriku .. peristiwa pagi td masih dlm ingtn.. bgaimana tangan ku trseliuh apa bila menahan diri dri terjatuh lebih teruk.. terfikir satu perkara.. adakah aku lupa membaca doa keluar td... aku teruskan perjalanan kerana janji kepada adik2 tib dan sahabat ku hanim aku kotakan jua. aku terfikir bgmana aku ign meyiapkan artikel malam ni dgn tgn yang sakit.. aku ekas utk mgubati setelah aku selesai kerja.

aku tidak memberitahu sahabatku tp bila bersalam dgnnya aku x dpt elak sakitnya terasa.. mujurlah kwn kata x patah .. cuma uratnmya perlu diurut dgn minyak. aku bertekad teruskn perjalanan mengotakan janji..

bila sampainya di kuliyah tijarah ,kepala ku berdenyut.. gigi yang masih sakit turut terasa sakitnya. ya Allah permudahkan urusanku.. alangkah terkejutnya program msih dalam pembinaan .. ada jua org bgni. dah iklan bru nk siapkan tmpt.namanya pun arab. sian pljr2 malaysia yang bersemangat utk program kebudayaan ni...sian adik qama..

dengan lagkah yang hampa aku pulang stlh lama menunggu.. kerana janjiku pd kwn lain harus ditunaikan..

perut bergendang irama zapin. aku diajak kawan utk mengisi perut,au terus melangkah ke cook door.. hanya d ingatan bgmana hari yang ku lalui sebegini geraknya. kwn ku yg risau dgn masalah kadnya menangguhkan pemergian ke stiqah.. aku dah rasa aku perlu pulang segera.. mencari jawapan apa akhirnya hari ni...

pulang dgn langkah yang lemah.. aku rasa ada seseorang dibelakang ku.. tp akhirnya aku mengmbil jalan utk tidak mengendah kan.. malah aku mebiarkan ALLAH menjaga ku hingga saat aku tidur td.. bila aku melepasi satu jalan, purdah ku disingkap angin.. rasa merah wajah.. moga ianya tidak menjadikan fitnah bg org lain.. amin..

terus melangkah.. dan sehingga aku sedar aku hmpir terlepas menunaikan solat asar...

ya Allah berikan aku petunjuk kenapa harus begini...

No comments:

Post a Comment