Tuesday, March 31, 2009

rahmatMu buat aku tersenyum hari...kembali

alhamdulilah... alhamdulilah ..

hari ni hari yang paling bahagia.. exam kelas bahasa tadi alhamdulilah lulus dgn baik.. wlpn dlm keadaan yang agak tidak bersedia.. aku ceritakan apa yga berlaku..

2 hari yang lepas , dtgla teguran dari seorang teman mengenai aku, malangnya nasibnya kurang baik, ketika kesihatan aku baru sembuh dan kepala masih pening . imtihan lagi .. aku x terfikr lg marah terus .. aku xsuka betul bila bercakap menggunakan perkataan yang benar2 aku xsuka...

terus aku mebuat pelbagai keputusan dalam satu masa.. menyebabkan keesokkan hari ku amat suram dan asyik menangis.. malah aku kembali demam.. aku x tahu mana salah aku shgga diberitahu begitu.. ya ALLAH sabarkanlah hati...

xde apa yg aku buat melainkan mgharapkan doa dan nasihat dari mak..abah...
cuma mak abah x tau apa yg sebenarnya dari aku, cuma aku igin kalam semangat dari mereka...

sdg aku tenang kembali.. aku bru tanya pada sahabat ku fata tentang sikap ku td. dia menyarankan aku tenang dan berbncng semula dengan hati yang lapang. aku menangis lagi.. rasa berdosa memarahi mereka.. sedangkan itu adalah ingatan Allah buat ku...

esoknya aku berbincang semula dgn yg berkenaan denga tenang.. alhamdulilah .. senang hati kerana dimaafkan .. rasa lapang... bertambah dengan lulusnya imtihan.. rasa teramat gembira... alhamdulilah...

No comments:

Post a Comment