Monday, March 23, 2009

kasih itu yang ku rindukan ...


beratnya hati ini.. kerana aku terlalu rindukan mak abah.. biarpun ditulis pada mesej dan email aku masih tak dpt kurangkan rasa kerinduan ini .. malah bila exam menjelang .. doa dan kalam mereka yang sntiasa buatkn aku makin tabah .. ya allah aku terlalu menyayangi mereka ...

bila aku pergi ke kuliah atau markaz sibawih .. air mata aku sentiasa mengalir bila aku dpt mendeengar rakaman suara mereka di comp aku .. malah melihat vidoe samy yusuf berjudul mother buat aku menitis air mata lagi.. indah dan peritnya rindu ini.. patutnya aku tahu bahawa ianya lahir dari doa mereka agar aku sentiasa bersyukur dengan kehadiran dan kewujudan mereka ..

ya Allah bagaimana aku tanpa mereka kelak .. proses penyediaan ini amat perit.. aku berusha menjadi seorang kuat dihadapan sahabat 2 ku .. tapi hati ini hanya aku dan Allah sahaja yang tahu .. bila terfikir utk menjadi seorang isteri dan ibu ,aku sentiasa berasa syukur kerana mempunyai mak yang seorang setia dan tabah mengahadpi kmai 13 org pelbagai ragam dan karenah .. malah aku berasa bersyukur bila mempunyai abah yang tidak berasa penat bila berkerja mencari kami makan... itu segalanya adalah kurniaan Allah kerana belajar bersyukur.... ya Allah , berikanlah aku mencontohi mereka dalam hal-hal yang baik.. semoga ianya akan tercurah pada zuriat ku kelak ... kerana aku berasa bahgia... kata mak , ujian dan i\onak sentiasa hadir .. serahkanlah segalanya pada Allah ... kerana Dia sebaik2nya .. jln sandaran ..

mak abah .. rindu kan kalam mak abah... pengubat lara ku ...


mak abah .. u re my sun brighted my day... my wind taking my tears away ..

berasa dalam cinta seorang mak dan abah buatkan aku makin bahagia malah aku tidak berasa gusar tidak mempunyai cinta manusia lain .. kerana aku yakin jika aku mentaat mereka .. Allah akan berikan aku insan yang menyayangi mak ayahnya juga.. berasa tenang kerana ... Allah menyembuhkan rinduku setiap hari bila melihat wajah mereka dan suara mereka .. izikanlah aku memeluk mereka .. spt aku memeluk mak kwn2 ku yang dtg di sini .. kerana rindu itu hanya Mu yang lebih mengetahui ..

rindu bagaikn angin.. ia kan pergi tapi ia tetap akan kembali ...

No comments:

Post a Comment