Thursday, January 1, 2009

serikanlah hariku dengan iman dan malu!!!




dah masuk tahun 2009 aku masih lagi dengan azam yang lama.. menjadi hamlatul quran yang sebenarnya.. jika sue masih merangkak , bagaimana dengan waris generasi sue akan dtg nnti.. entah tercapai atau tidak..sue sendiri akan usahakan.. kita tak pernah putus asa.. sebenarnya ujian dan dugaan sentiasa melemahkan utuhnya sebuah langkah..tapi berkat doa mak abah dan sahabat2 semua..sue masih disini.. mencari cinta yang lebih manis.. malu utk ngadap Allah jika cintanya masih belum sempurna.. ya Allah berikan aku sebuah senyuan tatkala aku diuji utk mendapatkn wangian syurgaMu..

sendirian di bilik banyak dihabiskn utk stdy malah sentiasa update hati dan akal utk jadi yang lebih baik dari semalam.. kata kawan.. sampai bila nak jadi penghuni di kmar ni.. sampai ilmu didalam hati bukan di mulut lagi.. usikan ku mematikan tawa dan ahti yang bersenda...

sedang meneliti bahan akhbar.. dan hampair 500 org dijanjikan syurga ..di Palestin.. aku? x mmpu lagi... masih lagi kalah dalam jihad dunia yang sdkit.. bgmanalah mereka.. bergembiralah dalam nikmat yang hakiki...

jumaaat kian hadir lagi... getar hati bila hadirnya jumaat hari kiamat kian dirasai.. akubersediakan hadapi kematian ... mghadapi Mu dalam keadaan dhoif segalanya... abah mak ampunilah dosaku sejak kecil.. kerana aku masih lagi belum sempurna utk anak yang soleh...

sahabat 2 kian sibuk meneliti muqarrar.. malah ada yang masih leka dengan dunia sendiri...

sedarlah diluar sana ramai lg yang memerlukan ilmu kita.. khidmat kita dalam islam...

tentang malu.. rasa sedih kerana di malaysia dah banyak berita tentang anak gadis yang rosak segalanya.. tak kurang jua disini.. pertahankan rasa malu ini.. biarlah dipanggil jumud dan hina asal marua terpelihara.. kerana aku ingin segalanya utk suami ku yang tercinta.. biarpun disyurga.. kuatkan hati ku...

perkenankanlah doaku...

No comments:

Post a Comment