Saturday, January 31, 2009

detik-detik akhir... debarnya

berada didepan komputer usang ni, aku sering sahaja menangis... wajah mak dan abah yang ku hiasi di screen flexscan ini sebagai pembakar semangat bila aku study seakan memandang ... seakan doa mereka meresap hingga aku sering kalah bila aku punya masa lapang utk berbual dngan sahabat..di internet... ya Allah tabahkan hati ku.. hanya Mu pengubat duka dan sentiasa membahagiakan ku dengan kurniaanmu..

bila aku sedang sibuk menyiapkan hasil karya ku , ada sahabat malaysia yang sedang online menarik perhatianku dengan menulis satu blog.. blog yang tlh ku muatkan dalam blogku agar aku blh tahu apa isi ilmi utk semangat ku yang akan datang... blog langit illahi buat aku sedar banyak benda yang sering aku anggap remeh.. thanks Allah kerana mempermanjangkan usiaku hari demi hari utk mendapat hidayahMu..

opsss. ..lupalah, teringt asma kata kenapa blog ku ini x canggih macam blog2 yang lain.. aku hanya tergelak.. kerana aku memamg simple, sekadar ingin berkongsi cerita dengan teman2 .. skdr meringankan beban di bahu ku.. kerana suka sgt menulis..

abah pesan agar tidak sering menulis.. tumpuan pada belajar buat aku tidak sering menulis di blog ketiga ku... yang lain ku biarkn sepi kerana itu hanya sekadar duka semalam .. sudah ku deletekan dari memori ku...

kini,,bulan feb makin menyusul.. aku kena bersedia utk plan bulan ni,, segala madah harus abis malam ni... kerana selepas ni aku menjadi pencinta kitabNya.. bercinta meraih kasihnya.. mengisi kelapangan.. dan masa utk memperkasakan lagi riduku dengan hafalan mutun ... qiraat dah menjadi sebhgian 6 tahun dari usia ku...

ya Allah mampukah aku menjadi Syatibi yang solehah...

menyusuri jalan Mu .. adakalanya ku tersungkur lantaran terlalu yakin aku boleh bersendirian... janganlah buka hati ini melainkan utk bakal suamiku...
pemegang isi wahyu mu dalam hatinya.. aku rindukan bacaan al-Misyari tatkala aku melelapkan mata.. hiasilah mimpiku dengan ayat-ayat cintamu..

izinkanlah aku bahgia dengan rahmatMu...

1 comment:

  1. salam sayang, sian bonda baca kerinduanmu...bonda dulu sering juga kerinduan begini waktu kat luarnegara dulu apalagi lepas dapat anak, lagi rindu kat mak, baru tau susahnya mak ayah bela kita dulu..sabarla ya, jangan lupa hantar mesej kat mereka selalu..tak lama lagi boleh balik dan berbaktilah.

    ReplyDelete