Tuesday, January 6, 2009

10 Muharam... ujian paling getir..





ya ALLAH berikan aku undaian.. berhati mulia sebagai ganti dia yang pergi .. menuju Mu...

sue dah lama x mnulis.. rasa berat nak luahkn cuma berharap hati masih tabah .. kerana perjuangan masih blum selesai...bila duk santai2 ni dengar lah lagu nasyid new sakha ... mutiara hati .. sedih lah.. ya Allah hanya Mu mengerti ... hati kecil hambaMu ini, getir ujian sebagai kafarah dosa ku yang lalu... ...

dalam memikirkan soal diri yang tak kesudahan,, terlintas utk memikirkan sesuatu yang baru.. tumpuan pada studytak pernah lupa.. lepas modified bilik ... aku makin semangat utk sentiasa berfikir the fresh idea...

berjumpa dengan sahabat di kelas... dia begitu khusyuk memahat mutun dalam kepalanya.. begitu jua yang lain xkurang yang berbual kerana tidak berjumpa lagi brgkali... yang ibu2 cerita bakal anak yang dilahirkan.. makin berseri .. indahnya rasa itu cuma belum masanya lagi... melihat kepedihan berjauhan dari suami buat mereka berhati waja.. setiap detik menuju keredhaan Allah... manisnya rencanaMU... BILA LAGI AKU INGIN BAHGIA BEGITU???

sakit ini serang lagi.. ya Allah biarlah ia jadi penghapus dosaku yang lalu.. temuilah aku dengan mutiara hatiku dalam redha Mu... mana mgkin aku jauh dari Rahmatmu...Kaulah segalanya.. cuma jangan lah kau biarkan aku tanpa kasih Mu dan insan yang mengasihi Mu...

Kini makin dekat kasih mak dan abah... lagi kuat dugaan makin aku perlukan nasihat mereka... biarpun aku seorang dewasa ... aku ingin sentiasa dekat dengan insan2 yang patut aku syukuri selalu.. kerana mereka lah mutiara hatiku....

Selepas ni, dialah segalanya.. redhanYA dalam doa dan senyuman nya...

No comments:

Post a Comment