Saturday, September 4, 2010

bidadari hati 55 : ramadhan akan pergi, bagaimana kisah cinta ku?

sepankang malam , demam ku berlarutan.. kisah cinta ku di ambang malam2 ramadhan masih belum sempurna.. bagaimana dengan jiwa ku yang masih merindui malam2 qiyamulail.. anehnya bila ramadhan pergi , kurang  umatnya menagisi... rindu tak jumpa tp berjumpa sering diabaikan.. Ramadhan...

malam ku berlalu tanpanya.. sudah banyak ucapan iadifitri ku dengar.. tp layakkah aku menyambutnya.. Ramadhan tidak sesempurna lelaki... mereka tidak pernah tidak berpuasa melainkan nafsu mereka tidak dikawal.. aku? wanita yang lemah memohon pada Mu Ya Allah... berikanlah aku kesempatan meraih cinta di malam2 terkahir aku bersama Ramadhan.. berikanlah aku rahmat dan cintaku...

ramadhan tahun hadapn belum tentu aku tempuhi.. jika allah berikan keizinan.. malam ku ingin bersama suami utk menunaikan qiyamulail bersama.. membina hati dan jiwa anak2 melalui ibadah kami... \

jiwa ku hnya ada ALLAH dan dikurniakan suami dan bakal ayah anak2 yang amat ku cintai...

No comments:

Post a Comment