Tuesday, March 30, 2010

bidadari hati 8 : saat ini hanya Allah yang tahu...

saat ini aku hanya mentari yang mengharapkanNya cahaya kasihNya...rindu pada ketenangan... pada redhanya pada satu ikatan.. ya Allah sesungguhnya pengharapan ku hanya Kau... aku hanya hambaMu... aku tak mampu utk berdiri tanpa redhaMu.. permudahkan urusan kami... hanya aku tau betapa bimbangnya diri.. menghadapi segalanya kembali... penawar yang ada hanyaalah doa ku.. sujud ku..

bau-bauan syurga terlalu dekat ... impian aku dan dia.. seringkali menguji pemikiran ku.. sesungguhnya hati ku terhidur dengannya... menatap wajah wangian syurga ini membuatkan aku sering berdoa agar impian aku juga begini...amin...

adakala aku terfikir bgmana syukur ku .. adakah aku benar2 bersyukur? .. sesungguhnya tentang semalam berlegar2 diruang mata ku... aku ingin sekali menyatakan pada saufi... tapi aku x berupaya melihatnya sedih.. memang akubahagia tapi kenapa aku tak bisa melupakannya... peritnya...

saat ini lahirkanlah cinta ku... biarlah kisah ini bertasbih dengan indahnya.. jangan biarkan ia dilukai lagi...

kotak2 utk telur dan gula2 dah aku siapkan hampir seratus.. segala brg yang lain akan dibawa malam jumaat.. hadiah adik beradik ku utk mei ini... sesungguhnya aku bahagia... bahagia yang teramat.. dan ya allah kekalkanlah bhgia ini dengan sujud dan setiaku di malam hari.. amin...

saufi... dia pergi kursus anekmen undang2.. aku tahu dia sibuk.. tapi tak pernah lupa menelefon utk bertanya khabar, ikhlas aku tak pernah berjumpa.. bila melihat dia di rumah , aku yakin dia akan membantu aku dalam membina keyakinan.. sesungguhnya kehadirannya banyak mengubah kisah aku, ya Allah,, jika dia wasilahMu.. utk kebahgiaan ku dan anak2.. aku redha... aku benar2 redha...

No comments:

Post a Comment