Thursday, February 19, 2009

berkata soal jodoh...

serabut memikirkn soal yang satu nih... tak lama lagi aku akn pulang .. jodoh yang mak abah inginkan tidak lagi dalam senarai ku utk pulang ke malaysia.. bukan tak pernah memikirknnya.. perasaan takut dan trauma masih lagi ada.. malah kerana itu aku banyak meminggirkan sahabat2 ku yang berlainan jantina nie.. aku sendiri jadi satu reflex bila aku terlebih ramah... jauh dari mereka lebih baik ...

antara sebab aku takut ..kerana bimbang berulang lagi perkara yang sama .. ciri2 lelaki dalam hidup aku terlalu complicated... aku tak mengharapkan jodoh yang perfect.. kerana aku wanita yang biasa.. segalanya yang biasa.. aku cuma mahukan lelaki yang boleh mngingatkan aku siapa diri aku ... dan menjaga hafazan al-Quran .. aku tidak pernah lagi berjumpa dengan lelalki sebiasa ini...

org ada cakap pilihan ku adalah orang yang hafiz juga seperti ku... aku sangkal .. iman itu bukan pada siapa orangnya.. pada siapa yang mempraktikkan agama dalam kehidupan.. aku harapkan ALLAH sentiasa memeliharaku.. dan mndatangkan keyakinan aku pada seorang lelaki yang blh mnerima aku seadanya ...

umur menjangkau tahap ini , aku seakan pasrah dan mulai lupa tentang yang satu ni.. aku berharap hanya Dia sahaja membantuku... sekarang aku benar2 menghargai setiap detik masa kehidupan ku.. sibuk dengan kuliah, program dan plan sepanjang tahun ni .. aku berusaha membuatkannya yang terbaik.. jai atau x .. Allah saja yang ahu

let's check out jadual aku tahun ni...

februari...

khatam iadah dan mutun thoiyibah...
nota mawad abis dibuat dan baca...
jaulah sinai
program sibaiwih peringkat 5
maahad mula buka
kargo barang dibuka


march...april...

iadah al-Quran dan hafal mutun fawasil...
visa mati = pergi jawazat ... perbaharui..
semua soalan lepas madah dibbuat dgn lbih rgkas
kelas syeikh penuh thun akhir... hrp2
kelas maahad ( daftar final exam + kernih )

jun... julai
exam bermula..
paking barang
kargo semua sekali
menanti result...
talaqqi...
kelas sibawih ...
ramadhan karim...
raya last di sini.. amin...

ni je setakat ni.. harap2 terlaksana .. kerana aku amat berharap benar dapat pulang ke malaysia tahun ni.. amin...

okaylaaa.. nak kemas 2 kargo... nak pg sinai esok.. semoga perjalanan ni lebih bermanfaat dan membawa seribu makna...

No comments:

Post a Comment