Friday, May 7, 2010

bidadari hati 23 : kasih ini ya Allah peliharalah


Sesungguh saat ini  amat penting buat aku dan saufi.. pengajaran yang lepas membuatkan aku sentiasa belajar hidup ini selain bantuanNya, aku yakin kita mampu menghandle dengan kedewasaan.. bukan bererti kita tidak diuji.. malah berganda2 dugaan bila dah terikat begini.. sesungguhnya aku tidak pernah menganggap perkara ini satu ujian.. malah ianya adalah sebahagian kebahagiaan yang aku lalui... saat yang ditunggu 2 oleh seorang wanita.. adalah menjadi seorang isteri yang solehah dan bidadari hati seorang suami.. meyediakan diri dan kesetiaan hanya untuk redhaNya.. kasih yang tidak terhijab.. malah hati bertambah tenang.. bukankah itu kebahagiaan... ujian yang hadir sekadar utk menguji dan mewarnai hidup.. normal jika ada maslah... tapi kita kena selesaikan dengan cara yang tersendiri... hikmah berpasangan bermula dari saat ini.. belajar utk memahami dan mengenali erti rumahtangga...

saufi... tunangku kini... sesungguhnya kaulah cahaya yang diberikanNya.. sentiasa menyalakan semangat dan keyakinan.. sedia menerima seadanya aku... saufie... sesungguhnya kesabaran mu amat lah ku hargai.. semoga kasih dan cinta bakal hadir kelak.. diserikan dengan ikatan suci dan zuriat yang soleh solehah... hadirmu membuatkan pagiku ceria dan sesungguhnya duka semalam telah hilang...

terima kasih berada disampingku... alhamdulillah atas kurnianNya..


kini langkah ku pasti...

No comments:

Post a Comment