Sunday, July 12, 2009

masa ... bom senyap

sedar atau x, sya dah pun memasuki fasa masa yang saya kurang berkomunikasi dengan semua org termasuk keluarga dan sahabat2 sya yg kerap sya berbual.. kerana sya hanya mempunyai kurang sebulan utk menghadapi imtihan dur thani bulan depan. kata adik laila, ini adalah kesempatan kedua yang harus disyukuri dan dimanfaatkan.. memanglah 2 subjek bukanlah satu perkara yang berat tp berkemungkinan ini juga blh gagal jika leka dan yang paling menyesal bukankah kita sendiri.???

madah al-Quran tahriri dan qiraat tahriri merupakan madah killer yang hampir dibawa semua pelajar kelas aku.. bukan kami x usaha tapi kurang meshi sbb tu Allah uji dengan dur thani.. harap2 sedar la diri juga.. masih terlalu banya kekurangan dan fikirkan soal dunia tumpulkan pemikiran dan ketenangan hati al-hafizah kami ni.. Allah itu maha Cemburu ..

ampunilah dosa kami ya ALLAH.. sesungguhnya kami hambaMu yang zahirnya dekat tapi kami sebenarnya jauh dari rahmatMu.. kurniakan kami ketenangan dan jadikan dunia sebagai jambatan ke syurga Mu..

bila menyusun semula jadual masa, sempat sangat nak buat reverse mumtaz semula. cuma mungkin maslah emosi dan kepenatan otak yang masih x abis buatkan aku lemau sedikit.. meyusun strategi kembali dan selepas ni , engine dan gear tidak lagi 4 .. kena upgrade ke 5 dan mgkin 6 jika ada.. usaha dan tawakal kena seiring tinggi.. kerana ALLAH tidak zalim pada hambanya yang berusaha.. GEGAK GEMPITA???

segala kemaafan dipinta dari aku yang serba serbi kekurangan pada semua yang mengenali.. semoga usaha dan doa kita dimakbulkan Allah.. jom kita berusaha lagi.. orang mesia dah lama tunggu kita utk BERJUANG… mebaiki diri dan mebina sahsiah masih sempat.. jangan PUTUS ASA…

buangkan sikap negetif dan kembali rasional.. i.allah kita akan sentiasa berjaya..

Amik kesempatan kedua ini utk lebih baik dari dur awal!!!!!!!!!!!

GAMBATTE!!!

DANKE: suhaira jaafar…

No comments:

Post a Comment